tirsdag 25. november 2008

Mine store verdensoppleveser!!



I helga har jeg gjort noen vågale fremskritt og beveget meg fra mitt trygge, lille samfunn her på Gåsbakken, og ut i den STORE verden og Oslo!! Til tross for en veldig sterk tilstedeværelse av følelsen bonde-på-byen, så hadde jeg en helt fantastisk tur. Jeg har egentlig konkludert med det at jeg kjenner så ufattelig mange herlige, sprudlende og gode mennesker som gjør meg så GLAD!! Er så glad i livet mitt jeg!!

Men Bodils høydepunkt i Oslo var som følger:
- Drikke kaffe med Maren på alle døgnets tider
- Kjøre tog med Erik
- Rå kjøre med taxi gjennom Oslos gater nattestid
- På loppemarked med bestemor og bestefar
- Kaffebesøk og Aliasspilling til Kristin og Hanne
- Møte i misjonssalen
- Frokost til Lina med verdens beste rundstykker
- Henge på kjøkkenet på ringenes herre kveld i Sarpsborg
- Julegaveshopping
- Spasertur i hurtig gange
- Kaffeslabras på hotellrommet til mor og tante
- Lage julekort, spise mandarin og høre på julemusikk



Jeg føler at jeg klarte og ha en forholdsvis akseptabel oppførsel under min storbyvistit, dog et lite feilsteg utspilte seg på toget hjem. Uheldigvis så sovnet jeg på tur fra Oslo. Plutselig bråvåkner i panikk (trodde jeg hadde forsovet meg til togbytte på Hamar), innser i angst at jeg ikke skjønner hvor vi er, klepper halvt i søvne tak i armen, kjører ansiktet kraftig over intimgrensen og setter et par forskremte øynene i den stakkars soldatmannen som har våget seg ned på setet ved siden av meg, å roper panisk ut akkurat så høyt at absolutt alle i vognen hører det: KORR VI E HÆNN?? Den stakkars lille soldatmannen stammer nervøst; øøh, æ veit itj æ.. I samme øyeblikk ruller toget inn på neste stasjon, å jeg innser at jeg har sovet i maks 5 min. Resten av turen frem til Hamar ble tilbrakt i taushet bak VG, i skjul for alle blikk og fnisende smil.

Men bortsett fra det har jeg hatt en helt HERLIG tur. Jeg har bekjempet min Oslofrykt, slått Maren i Norges-geni(tror egentlig at d ble uavgjort, men i min versjon var det jeg som vant), blitt holdt rundt av fremmed dame på trikken (det brøt til og med min intimgrense) og ledd så jeg har fått brus ut av nesa(det var skikkelig ekkelt)Jeg kan tilføye så utrolig mange nye ting til mestringslista mi:) Tilslutt vil jeg bare meddele at jeg har verdens beste søskenbarn og venninne!!

10 kommentarer:

Elisabet sa...

heheheh, stakkars soldat da! Vaan kjækk?;) Du verden du rækk my på ei helg i Oslo!

Maren sa...

Bodil, æ har itj ord. Du e bærre fantastisk, og glede mæ te neste gang du dukke opp her i storbyen!!

Du e jo lommekjent!!!

Bodil sa...

ja, han va faktisk ganske kjekk.. Men føle på en måte at æ avslutta all videre kontakt etter den desperate kaukinga mi:) Va litt hektisk ja, men æ kom dødstidlig på fredags morgen..

Maren, no syns æ du overdriv mine retningssans evna her..
Ps. Gjett kææm som ska å sjå på telemarkski no:D:D

HeidiSunshine!:) sa...

Åhh, Bodil, eg FLIIIIRA!!:D:D Det e jo næstn like ille som dæ eg av og te kommer med!;)
Arti arti!:)

hanne sa...

bodil! jeg kjenner jeg liker å være på "høydepunkt-lista" di, men jeg synes du kunne klart deg uten det bildet. et forsøk på å "ta igjen" eller? hehe.

Astrid sa...

HAHA! Du sprer meir latter enn du ane! Eg lo så tårene kom fram og fekk med meg dei andre to i leiligheten.

Eg følte meg som bonde i byen når eg va i oslo, men maren betrygga meg så eg følte meg mesten litt flink (heilt t eg eg ikkje fant døråpnaren på trikken:p )

Glede meg masse t du og Maren komm i januar :)
Åsså e eg kjempe klar for ein telemarkdate med begge to!

Hehe.. eg ler ennå!

kari! sa...

En ting: ÅFFER er`ke jeg nevnt i denne oppramsningen?
Hehe.
Koselig dere stakk innom!:)

Bodil sa...

Oi, Kari, d glemt æ helt av.. Va veldig koselig på besøk t dæ, æ va så utrolig lei av gå da va kom t dæ, så d va helt heerlig:D

kari! sa...

sååååånnja. Godt å få det svart på hvitt at vi hadde det koselig;)

Siv Anita sa...

Hehe- moroklumpen du Bodil!!

Ps: du valgte feil helg å reise til Oslo på!