mandag 19. januar 2009

Alle skulle hatt et par gule gummihansker

Stort sett så er jeg veldig fornøyd med mitt yrkesvalg, men alle yrker har visse ulemper eller bakdeler. Et tilbakevendende problem i bondeyrket er oppsprukne og såre hender. Jeg har et par ganske mandige, tørre og grove hender i utgangspunktet, men det hjelper overhode ikke på saken at jeg må stikke de i varmt jurklutsåpevann mange ganger daglig, eller bekjempe frosne rundballer i minusgrader, vanne hester eller koste snø.. Kulde og vann er ingen god kombinasjon.
Og dere aner ikke hvor utrolig smertefullt og evighetslegende sånne bittesmå kutt er, jeg har til og med sprukket opp inni hendene, og det skal ikke være mulig.. Og visste dere at tørre hender setter seg fast i fleece? Jeg hater fleece. Er som borrelås. Kan noen gi meg et navn på en fuktighetskrem som fungerer?? Og det funker ikke med noe billig Hennes&Mauritz folkens...

Men sånn inntil videre har jeg funnet en funksjonell løsning.. Gule oppvaskhansker i størrelse small (sitter stramt og perfekt og går nesten opp til albuen). Etter noen minutters studie på butikken måtte jeg innse at jurklutvasking ikke var oppnevnt på pakkens egnet/ikke egnet tabell.. Men ohoy som de funker.. Gi meg noen uker så skal du få komme å kjenne på myke, hele, smidige, men fremdeles litt mandige Bodilhender..


6 kommentarer:

astrid sa...

Dar på apoteket å kjøpe det feiteste av det feite du finner der. Det gjorde jeg. Vet akkurat hvilken smerte du snakker om. Flece, silke og velur setter seg og fast i slike hender.. isj. Åsså får du vel kose deg videre med de gule hanskene dine. Det er en god oppfinnelse! (kanskje det fun ker med vaselin i hanskene??) Astrid

IdaValborg sa...

Æ har den kremen du treng bodil!
En feit krem æ får på arbeid..
Kilden t mine babybjuke hender, vil du ha en tube??

Bodil sa...

Klart æ vil det:)

IdaValborg sa...

Da tar æ med en på neste Join Us. ( :

Ellen sa...

Haha, jurklutsåpevann!!
Helosan (!) er faktisk godt for hendene ;) så vidt jeg vet er det jur-krem???
Hemp på Bodyshop er et annet vidundermiddel... :)

Martemor sa...

Cosmica håndkrem får du kjøpt på apotek. Æ syns den e go ivertfall =)