onsdag 26. august 2009

Ekstremsport!!

Sykkel i Oslo... IKKE det samme som sykkel i Gangåsvassbygda.. Hjemme går dette under lett trening.. Her er det ekstremsport og en dose overlevelsesinnstinkt.

Skjønner du d går an å bli stressa i et slikt trafikkbilde eller???

Men i kveld har jeg vært på sykkeltur med min kjære kusine!! Sånn for å øøøve meg litt. Glemte hjelmen min, refleksvesten min, hanskene mine og lysene mine.. litt dårlig forberedt, ser den..
Maren er da en ganske dreven syklist i Oslos gater, og vet hvordan man skal forholde seg til ting. Hun kruser elegant av gårde, tar rask skrens, svinger lett imellom et par biler, hopper opp på fortauet og suser videre oppover bakken.. Hun er bilkjøreres største irritasjonsmoment, sykleres store forbilde. Så har du Kvakland bak, ikke fult så elegant, og i betraktelig saktere fart, vinglende nervøst imellom noen biler, unngår på millimeteren et trikkeskinnehull, blir for sent til grønt lys, venter ille berørt og stressa midt i gata, må av sykkelen for og komme meg opp på fortauet..


JADA!!
Ble så glad da vi dro på besøk å spiste vaffel isteden..

Men vær oppmerksom folkens!!
Jeg skal bli RÅ!!
En ny og ekstrem sykkelist er ventet i Oslos gater!!

2 kommentarer:

Jenny sa...

åjåj, eg har trua på deg:) eg gler meg te eg ska kåm å få ein leksjon i storby-syklingens farer!

marnanne sa...

Blei glad sjæl da dere dro på besøk og spiste vaffel :) Og ta det helt med ro: med Maren som læremester, blir du straks en racersyklist i Oslo by du også!