onsdag 25. mai 2011

Sier farvel Oslo..

Æ e Trønder!!
(Jada, du leste riktig)
æ ELSKE Trøndelag, trøndera
og ALT som har med Trøndelag å gjøre.
Patriotismen står ganske så sterkt i hjerte mitt skal du vite.

Så lure meg, har ordnet seg slik, at jeg skal tilbringe
måneder med oppgaveskriving, sommerferie
og praksis hjemme i nettopp Trøndelag.
O´glede stor..

Men midt i dagens pakkeiver slo det meg;
at jammen er det lenge til jeg skal "bo" i Oslo igjen.

Og i DET øyeblikket innså jeg,
at jeg har blitt glad i denne lille, rare byen!!

Foto: Kari Eklund

Jeg kommer til å savne og drikke kaffe i hagen på Sinsen, eller hvor det nå ellers måtte passe seg. Og Markveien, med alle de rare, små butikkene jeg ikke visste var der. Fine Akerselva, som er så godt egnet for løpetur, i min mindre stilfulle stil. Hjerte-i-halsen-sykling gjennom gatene, mens jeg synger for full hals. Middag ved kjøkkenbordet, mens jeg forteller i detalj om ALT jeg har gjort iløpet av dagen til Maren, som tålmodig hører på. High-five fra fremmende, fordi jeg har glemt å ta av pysjen på butikken. Spise burger MIDT på natta kommer jeg også til å savne. Nordmarka. Østlandsklima, som til tider gjør deg i overkant solbrent. Kollektivtransport, hvor du kan sitte og tulleblunke til folk, og kjendiser eveeerywhere, som ja, gjør meg litt skjelven i knea. Og jeg kommer til å savne alle de andre fine menneskene og tingene som jeg setter pris på!
Så..
Jeg er nok Trønder i hjerte mitt,
men lille, rare Oslo har fått en plass den og!!

4 kommentarer:

Siri S sa...

Trønderpatriot liker vi!

Lina-Therese sa...

Hehe..artig skrevet..ser deg for meg ;P Høres ut som du har kosa deg i Oslo da :D Klem Therese

Heidi :) sa...

Haha, Bodil, du e genial! :) <3 Norge!

Maren sa...

Oslo-glimt <3