mandag 11. mai 2009

Årets siste skitur!!

Skitur til Dronningens Krone (1816 moh) er en av de fremste toppskiturklassikerne i landet!!
fritt etter Fri Flyt















Jeg har vært på tur i helga. Innsett diverse sannheter om meg selv, og diverse forbedringspotensialer. Men uansett. Jeg har entret Dronnonga på ski! Og du vil nok ikke tro det, men nedturen var værre enn oppturen!!
Men hadde det kjøle fint på tur. Så hvem blir med på neste??


Veldig fornøyd med å endelig være oppe, stemningen var på topp!! Iallefall til jeg begynte å innse hvordan nedfarten var og hva jeg hadde i vente.. For traseen til Dronnigna går igrunn rett opp, og ergo rett ned hjem igjen..

Det byr da på litt problemer når...

  1. Bodil har ikke verdens beste skiteknikk. Til vanlig går det i; kjør så fort du tørr, før du kaster deg elegant ned i snøen.
  2. I verdens bratteste bakke, så vil det da bli forholdsvis korte intervaller mellom hvert fall
  3. Kjøring med feller under skia i nedover bakke er heller ikke et godt valg
  4. I tilegg førte et hardt islag til at når jeg kjente jeg holdt på å falle, så måtte jeg kaste meg i bakken med voldsom tyngde (så sikkert utrolig teit ut), for å komme igjennom islaget, for igjen å ikke skli ivei utover den sinnsykt lange, bratte lia..
  5. Og når man i tilegg skal skynde seg litt, for de som allerede har ventet ganske lenge i bunn av bakken, og man begynner å bli utrolig sliten i beina, og mitt lille småredde, pinglegen slår inn ganske hardt, så blir Bodil litt motløs!!

Kan bare meddele at frk. Kvakland brukte igrunn ettermiddagen på det! Men når jeg bare fikk komme meg ned på barmark igjen, spist litt godteri, og smilt til sola, så ble det GOD trivsel igjen!!

Og to dager i telt, superdupert vær (stort sett iallefall), herlige folk, god mat og dispans regler for godteristreik passer meg helt UTMERKET!!

6 kommentarer:

Maren sa...

Æ har bærre ein ting å sei:

CRAAAAAAAZZY MAAAAAAAAAAN!!!

IdaValborg sa...

RE: Men d e jo bare heldags. Vi veit jo itj om vi kjæm opp t eksamen enda..
Åsså har vi bare 1yp, altså 2 eller 3 femtedela av vanli p matte.

Jorun sa...

Hahahha, må si at jeg kjenner med GODT igjen i beskrivelsen av neadfarten. Tror vi to hadde passet godt sammen på en topptur :D Har du tid til å treffes en dag etter 19. mai? :D

Unknown sa...

Haha, eg flira meg ihjæl Bodil! Du e så lik meg når det gjeld det der at guri!!:D Å forresten, huska du den gangen eg prøvd snowboard for 1 gang, å brukt 2 tima på å kom meg ned? Du passert meg en 3-4 ganga hvertfall!:P Å det va bærre på Grong!:P

Anonym sa...

E gleda me t vi ska på topptur ilag, Bodil!!!!:) ..vi va foresten på heilhornet 14.mai, og prøvde ut siste rest av snøen der:) D e så kjekkt!!!!
-Rakel-

Jenny sa...

jeintår! eg vil åg værra me dåkk på tur:D