mandag 14. mars 2011

Om å bli litt revet med..

Lenge leve impulsiviteten,
og økonomiske vurderinger
tatt i etterkant!!

Case 1
Bodil er 18år. Kjøper bil for litt mer enn hva hun har råd til, og et anlegg som er alt for dyrt. For det er jo kult, at det dunker litt. Innser etterhvert at Peugout 405 ikke er den kuleste rånebilen og anlegget havner i kjellern, bilen i grøfta.



Case 2
Bodil skal begynne på friluftslivskole! En luring klarer å overbevise Bodil om at selvfølgelig skal hun gå jakt og fisk!! (Det har hun jo alltid vært veldig interessert i).
Og det blir det investert i hagle, jegerprøve, fiskestenger og all slags utstyr. Nå for tiden blir utstyret flyttet rundt på i kjeller, og sørger for at jeg vært eneste år står å vurderer om jeg skal betale jegeravgifta eller ikke. Jeg klarer jo tross alt bare å skyte leirduer.



Case 3
Bodil bestemmer seg for å sykle styrkeprøven Trondheim-Oslo, etter lett overtalelse.
Og Bodil investerer i sykkel, utstyr, mat og klær, påmelding og alle slags duppeditter, og sykler til hun har blodsmak i munnen.
Nå står sykkelen med punkterte dekk, og duppedittene er for lengst borte.


Case 4
Bodil kjøper hest!! For det er jo noe hun alltid har vist stor interesse for. Interessen steg vel ikke betraktelig etter innkjøp, og må nok innrømme at en viss far har hatt mest prakk med den.



Case 5
Bodil bestemmer seg for å begynne å klatre. Det var jo noe hun alltid hadde syntes var kjekt!! Bodil investerer i sko, seler, kalkposer og åttere! Men så var det plutselig ikke så mange å klatre MED, også var det jo så dyrt på klatreverket, og plutselig var utstyret havnet langt bak i skapet et sted.


Case 6
Bodil kommer plutselig på at hun skal sykle Norge på langs!! Det var jo iallefall ideelt, siden hun hadde så mye utstyr fra styrkeprøven!! Men så var sykkelen litt for spinkel og hjelmen litt for gammel. Også var det jo så mye hun trengte! Men hadde iallefall egnet sykkelklær. Ihvertfall til det dukket opp en sykkelulykke, og Ullevål Sykehus klippet i stykker hennes besparte midler.


Case 7
Oslo Maraton! Bodil har jo alltid vært så glad i å løpe hun, spesielt sånne laaange distanser. Og Kvakland investerer i nye løpesko, løpeklær, pulsklokke og hva mer som måtte til. Her skulle det løpes! Tok jo ikke mange metrene før det ble innsett at dette iallefall ALDRI skulle gjøres igjen..


Case 8
Vinteren 2011. Bodil bestemmer seg for å gå Birken!! Halleluja!! Vi kjøper NYE ski, staver, sko og ski-klær. Her er kun det BESTE godt nok, ivrig som hun er.
Men så dalte motivasjonen og nå står skia innlåst i kjelleren og Birken-billetten er solgt!!


Men kjekt har jeg hatt det!!

Og skulle du være på utkikk etter en å dele
hobbyen din med, så er jeg sikkert med jeg..

15 kommentarer:

Jenny sa...

Hehe. du e så hærlig!! Kjeinni eg bi gla av å les bloggen dinj;)

Astrid sa...

Hahaha.. beste jeg har lest på lenge :) Jeg og Rita vil evt hanoen og gå Norge på langs med.. Henger du på? Skal gå en av de siste ukene i juli :) Hadde vært kjekt ja :) Du er bare god du Bodil!

Heidi :) sa...

hahahaha, genialt!! Eg digga deg bodil:D

Heidi :) sa...

hahahaha, genialt!! Eg digga deg bodil:D

Rakel sa...

ÅÅÅÅ!!! E ler! høgt og lenge!! Du e så fantastisk!!:)E har en ny plan t deg som innebærer at du ikke treng å kjøp meir utstyr:
Du flytte t Bodø! Så ska e join deg med klatring, jakt, sykling, løping og langrenn;) Råning kan vi godt stå over:-P Velkommen oppover!

Stine sa...

Fantastisk Bodil!! :) Ha,ha! Du går nå iværtfall inn for saken, og d e itj så dumt å ha på CVn om itj ainna! ;)

Karen Marit sa...

E tykkje du e DRIT kul så prøve ut ting e ;)

Solveig sa...

du e så MORSOM Bodil :D :D

mor sa...

Mor å flire sæ krokåt!!!! Æ trur du har mytty å gå på enda, men kanskje nå som e gratis..... Dumt hvis de bli slutt på aill påfunna. Vi ha som kjent bygd nytt redskapshus, så vi har plass te mytty utstyr enda.

Valdagslivet sa...

Å du er så herlig!!! Du er ei skikkelig impuls-dame!!! Velkommen nordover til Val igjen - håper du kommer på 5-årsjubileum på Åpen gård?
Klem fra Sissel-Marie-

Anonym sa...

Ja, d GJØR æ Sissel-Marie:) å æ driv heftig lobby-virksomhet for å få me flest mulig:) Æ gleeeede mæ:)

siv anita sa...

Heeerlig Bodil!!! =)

Brit B sa...

Fantastisk!! Du får meg til å le godt, og lenge....!!
Hvis det skulle bli trangt i boden, så er det noe som heter finn.no! DEN er jeg tilhenger av:)

Sandra sa...

Hahaha, BODIL!!u e så KUL!!
Vi e så LIK!!
Ska det va så ska det va, sjøl det umulige bli mulig ;) Alle nye prosjekta mottas med åpne arma og et ivrig sinn!!
Eg kan ikke beskriv kor godt det bi å møt deg igjen <3

Kristin sa...

You make my day, Bodil :)