mandag 10. november 2008

Bodils heftige jegerinstinkt!!



Da kan jeg få meddele dere at i helga har faktisk frøken Kvakland vært på rypejakt!!
Hmm.. Tenker kanskje noen av dere nå.. Visste ikke at Bodil hadde slike jaktlyster?? Å det visste hun ikke selv heller for å si det sånn.. Men nye interesser blir stadig oppdaget, og må selvfølgelig utprøves.. Og jeg kjenner av hele mitt hjerte at jeg ønsker virkelig å være en smygende, flink jeger som jakter på sitt bytte, forvalter naturen og sklir perfekt i terrenget, og lever fullstendig i takt med naturen. Og i helga har jeg prøvd alt jeg makter, men av og til så føler jeg at jeg får det ikke helt til.. Og etter å ha kjempet meg igjennom svært motarbeidende og luesnappende bjørkekratt i time etter time, uten å få sett en fugl, og utført ugjennomtenkte handlinger som førte til plumping i elva, og dristige hopp med påfølgende fall, som igjen førte til at hagleløpet ble fullstappet av mose.. Da kjente Bodil motet svikte litt, hun tenkte den selvtillitødeleggende tanken: Hva er det egentlig jeg gjør her???!?

I tilegg så hadde jeg litt problemer med dette og skulle gå helt alene og være fryktelig stille.. Er du klar over hvor kjedelig og vanskelig det er?? Til tross for at jeg har en forholdsvis god samtalepartner i meg selv.. Det så faktisk litt mørkt ut for Bodils lysende jaktkarriere en liten vending, og motet var ganske langt nede, jeg trodde faktisk at jegerinstinktet var fortapt for alltid.. Men det er da du trenger to fantastiske jegerjenter i varemerke Jenny og Rakel som kommer smilende rundt vært sitt tre. Da kjenner Bodil at hun er kanskje ikke den fødte jeger, og sjansen er nok ganske liten for at hun kommer til å treffe en fugl, men fytti så fint det er på tur.. Og når hun får tenkt seg om så er det egentlig ganske fint å gå for seg selv også, og le av rare trær, leke smygende James Bond med hagle, og slenge seg vettskremt ned i lynget fordi hun har sett en bjørn (det var ikke en bjørn). Og når hun tilegg får kaffe, mat og bål så kjenner hun at livet er forferdelig fint og at hun liker å være en liten friluftsjeger med ikke fullt så høye ambisjoner:)








Tusen Takk for en heerlig tur jenter!! Dere er toppers:)

7 kommentarer:

HeidiSunshine!:):) sa...

Bodil du e døkti!:D

Elisabet sa...

Hei Bodil!! Du skriv så bra at d føles ut som æ va me på jakta;)
Julesalge e no t lørdagen, æ ska ha "andakt" på familiemøte kl. 13! Du måå kom! Når ska du værra o`store taler på Imi du da?:)

Sijih sa...

Det hørtes bra ut altså!!
Sånn tur er så koselig ^^
Selv om det kanskje ikke ble så stor fangst, så fikk du da en herlig opplevelse. Skogen er bra!

Elisabet sa...

Nei, æ mått takk nei.. Sa ja t alt for my ting på julesalget.. :/ Men blir nok koslig der å:) Rekk du dæ på bursdag da tru du?

HeidiSunshine!:) sa...

Jada, har kommet inn for 3 år så da bli det det!;) JAAA BODIL, du MÅ kom!:D
Ja, men det e jo kjempesmart å begynn tidlig med flybilletta å sånt!;) hihi!:)
TAKK, Bodil, de ordan VARMA hjærte mitt!
Å eg e vanvittig stolt over at du e venninna MI!:D

Elisabet sa...

DU er tatt! Se bloggen min for mer info!!

Anonymous sa...

Bodil!!! Koffer visst ikke e at du hadd blogg???? d sku du fortælt me..!:p d mått ein kjedelig romjulskveld til for at jeg skulle gå inn på facebookprofilen din, for så tilfeldig å se en link til en blogg:p jaja, utrulig kjekkt og sjå! E ska følg me framover:) Og takk for turen ja! Den va bare helt fantastisk! Klem fra Rakel:)