søndag 19. oktober 2008

Puppelines siste heder!!

En nydelig vårdag for et halvt år siden, bestemte Bodil seg for at i en leilighet bør man ha et husdyr.. Tanken var ikke før tenkt før Bodil gikk til anskaffelse av en nydelig liten kattepus som fikk navnet Pauline. En heftig kattekarriere var påbegynt, og det ble gått til innkjøp av alt som trengtes av tilbehør.. Som mange andre tanker og handlinger til Bodil, var ikke ideen helt gjennomtenkt og konsekvenser ikke helt ferdig vurdert. Dager og måneder er gått og Bodil har fått bli godt kjent med et utallige kattefaser. Bl.a

- Sitte og mjaue hele natten fasen
- Sitte å se på at Bodil sitter på do fasen
- Velte alle potteplanter og leke/rote jord hele gulvet fasen
- Bæsje på gulve fasen
- Rote i maten på kjøkkenbenk fasen
- Ligge veldig nær Bodil hele tiden fasen
- Tisse i senga fasen
- Snike seg inn i huset til folk Bodil ikke kjenner fasen (utrolig pinlig)
- Vært igjennom pubertet fasen (utrolig krevende)
- Lurt Bodil til å tro at hun var gravid fasen
- Kastet opp i bilen til Bodil fasen (noe grunnet dårlig tid)

Sumsumarium har Puppelines (videreutviklet/oppgradert navn etter puberteten) faser vært forholds krevende og av noe negativ art og påvirkning på undertegnede.. Dette og mange andre hendelser har ført til at Bodil har blitt enig med seg selv, at det var til det beste for alle parter at Bodil bare kunne innse at hun ikke var noe kattemenneske. Så i denne stund er herved Puppeline overlevert til fjøskatt hjemme på Gangåssætra til far. Og alle er svært glade for det..

5 kommentarer:

Elisabet sa...

Du får jo møte Puppeline i helger og ferier da;) Kan ikke si jeg ser fram til Kenya`s pubertetfase..:S

Jenny sa...

bodil... eg e litt skuffa over navneutviklinga a kattå di åsså... *snufs.... mæn ellers e eg ganske stoiljt åver ætt du ha prøvd deg som kattemænneske;) du imponer stadig!

HeidiSunshine!:) sa...

hahaha Bodil! Eg fliiiiira!!:D Briliant!:D eg bi no imponert over skriveferdighetan dine må eg sei! Gler meg tel neste blogg!;D

Yngve sa...

Dette e ein av de kjekkaste bloggane eg har vore innpå. At eg ikkje har oppdaga denne før! Du e så utrulig morsom og så bra. Og eg e veldig klar for å sjå hønsehuset. Eg kjente inni meg at sånne drømma vil eg og ha. Min drøm e jo Yngve som hobbybonde. Vi får sjå om den går i oppfyllelse. Og så såg eg jo bilde av meg, deg og Maren på fløyen. Det var tider det. Utrulig kjekt å tenka tebake på. Fekk ikkje svart på meldingen din her om dagen når du såg på bildøyfilmen. Så utrulig kjekt å høra frå deg. Må snart treffast igjen enten du kjem te bergen eller eg plutselig tar meg ein biltur nordover;) Du e god du Bodil! Vi snakkast plutselig;) Så ska eg vera ein flittig brukar av denne bloggen!!!!

Siv Anita sa...

Lo høyt... ;)